Novalis

Satt och bläddrarde runt på blocket och fick för mig att kolla hästarna som såldes där, så hittar jag min bästa kompis Fridas häst Novalis. Jag blev helt chockad och bara satt och gapade och tänkte "Det är nån som driver?!  Hon är ju inte till salu?!"  Så jag ringer Frida (som sov.. sorry frida!) och bah "SKA NI SÄLJA LISA?!!!!!!!" Hon bah.. eeh.. aaa, visste du inte det?..   Nej, det visste jag inte.. Nu blev jag lite ledsen i ögat :(    Dom vill tydligen ha en yngre häst, och de förstår jag ju.. men lilla Lisi liksom.. buhu :(   Här är hennes annons i alla fall om nån är intresserad av en häst!






Tyskt halvblodssto med bland annat Nimmerdor i stammen. Gått nationella 130 banor med tidigare ägare och har hos oss tränat 130 banor samt hoppat enstaka hinder på 150. Hos oss har hon tävlat upp till 110 cm.

Även regelbundet dressyrtränad och kan skolorna och ökad trav + påbörjad galoppiruett och piaff. Har tävlat L:b dressyr med godkänt resultat med plus för steget.

En trevlig och välhanterad häst som är lättlärd och mycket lätt för skänkeln. Ställer upp till 100% och är ej tittig! hoppar ALLT! skulle därför även passa som \"övergångshäst\".

Mycket fin i kroppen och får ofta beröm på tävlingsplatsen!

Säljs med viss utrustning, bl.a. sadel
Vi ser gärna att hon hamnar hos någon som kan ge henne mycket kärlek och garantera daglig utevistelse.

För fler bilder och/eller information, kontakta via mail
[email protected]

FILM Hoppträning 29/6 Tisdags hemma

Räcke 135 cm

http://www.youtube.com/watch?v=LS_3ekpqxxI


För mer filmer Bl.a. över trippelbarr & liten oxer, sök på "amandalindman" så ser ni alla filmer från i tisdags.
Det är alla som heter Novalis -96

Dressyrfilm kommer förhoppningsvis upp idag! 2/7 fredag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0