Friday

I fredags hade vi hunddag i skolan.  Jag hade med mig Yazza eftersom Cero är så jobbig bland andra hundar och typ stressar sönder sig. Vi började med masinen där hunden skulle lukta på rätt burk (minns inte alls vad de där hette), men Yazza var iaf jätte duktig och de gick därför väldigt fort att göra den! Efter de så hade vi shaping där man klickar sig fram till rätt beteende utan att visa hunden vad den ska göra, utan att den ska prova sig fram till rätt beteende. Yazza var rätt duktig på de med, och efter ett tag så använde vi en stol framför oss för att försvåra det litegranna. Kan ju säga att detta tröttar ut hunden eftersom de använder hjärnan så mycket, så Yazza var ju ganska död efter detta pass.

Efter skolan åkte jag och Yazza och hämtade Frida i solna, tog med Amanda och Sophie på vägen också. Frida och jag åkte hem till mig och började göra iordninh grönsaker och dipp, och tog med en påse jordnötsringar. Vi kollade på Dead silence som tyvärr slutade funka i slutet... :(  



lördagen vaknade vi, åt frukost, gick ut med hundarna och sedan åkte vi till varsitt stall och gjorde iordning hästarna. Såklart så stod ju Marino längst bort i den leriga hagen när jag skulle hämta honom! grrr! Tog in honom, spolade av hans leriga ben, borstade honom, kammade igenom manen, luggen och lite av svansen och sadlade honom. När jag smsade Frida så hade hon inte ens börjat borsta.. så jag fick chilla runt lite i stallet medans hon borstade sin häst. Till slut var hon också klar, så vi red och möttes upp vid Ica. Vi bestämde oss för att rida till rasta, så vi började rida ditåt.  Det roligaste var på vägen hem när jag galopperade i en backe, och Loppan fick spel och bara satte av efter oss i världens galopp och man bara hörde Frida bakom som bah "oooh, aaaaah, hjälp, aaaaah!!!!! loppan!!!!"    haha!  Vi hade som vanligt roligt på våran ridtur :D

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0