Student + bal

Länge sen jag skrev känns det som...
I tisdags åkte jag in till St:eriks gymnasium eftersom Frida skulle ta studenten.. på vägen dit träffade jag på
Amanda som var i närheten där med sin klass. Hon bestämde sig sen för att följa med till Fridas utspring.
Det var sjukt mycket folk där och vi hittade inte Fridas klass först. Men efter ett tag hittade vi dom.
Längtar efter att ta studenten också nu när jag ser hur sjukt roligt det kommer bli :)



På kvällen där så åkte Jag, Sophie, Frida och Kim in till Rålis och träffade Laura och hennes kompisar.
Trevlig kväll där :)

Dagen efter så var det dagen då Fridas lillasyster Amanda skulle ha bal. De skulle komma ridande på Lisa och Mimmi
till balen, så Frida och jag satte igång vid halv elva och började shampoonera hästarna. Vi Knoppade Lisa och satte i
små tyg-rosor i varannan knopp på varje sida. Lisa blev sjukt fin! Vi flätade svansarna på båda hästarna också och satte
i fina band i svansarna på dom. Mimmi fick en fin fläta gjord av hela manen, men den gick tyvärr upp efter ett tag :(

   

Balen hölls i Tappströmsskolan och vi hade ingen transport att köra hästarna i.. så vad gör man då liksom?.. jo man rider dit såklart! haha!  Vägen dit var enkel, förutom några plankbroar som hästarna tvärvägrade att gå över.
Efter ett tag så lyckades vi övertala Lisa och Mimmi om att gå över. Lisa tog ett jätte skutt över bron och Mimmi trippade
lite försiktigt över den. Andra bron var trasig så då satt vi av och tänkte gå över med hästarna. Lisa tog ett likadant skutt och hoppade på Frida så hon ramlade och hamnade under Lisa och blev trampad på benet. Det var sjukt nära att hon trampade på hennes hand också.. men som tur så gjorde hon inte det.  Frida hade såklart ont, men trodde att det inte
var något allvarligt så vi red vidare. Vi red i närlunda och upp till Tappen och väntade på Amanda och Veronica som var
lite försenade. Till slut kom dom och vi ledde in dom till "uppkörnings vägen" där alla bilar också stannade för att lämna
alla som skulle in till balen. Jag tycker att Amanda och Veronica hade finaste ankomsten till balen! :)



Både jag och Frida suckade av utmattning när vi skulle rida tillbaka hemmåt, dessutom var vi vrålhungriga. Så Veronicas
pappa var jätte snäll och åkte och köpte mackor, dricka och godis till oss som vi kunde äta på vägen hem! Sjukt snällt!

När vi kom tillbaka fixade vi hästarna, gav dom mat och mockade.. sen åte vi hem till mig och kollade på Legend of bloody Mary  och I am legend som vi somnade till ganska snabbt. Haha!

Jätte roliga dagar i alla fall <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0