SOMMARLOV!

Äntligen är det sommarlov!
I fredags så åkte jag till skolan som började 13.00. Rektorn pratade och sen gick alla klasser till sina mentorsklassrum
med sina mentorer.
Efter skolan skulle Frida komma och möta mig så att vi kunde åka till panduro och fixa lite grejer till Amandas bal.
Men Frida kom bara till Ekerö Centrum där bron hade gått sönder, så där satt hon i ca 2 timmar och väntade på att de skulle laga brojäveln. Tyvärr lagades inte bron förän ganska sent så hon vände hem igen. Jag ringde pappa som var på sjukhuset och skulle precis åka hem. Vi åkte till slagsta för att ta färjan över till Ekerö men när vi kom dit var det kö långt ute på motorvägen.. så pappa kom på att det finns en bakväg till färjan.. och där stod det bara 5-6 bilar framför, så vi kom på färjan 10 min senare. AS BRA!


När jag kommit hem åt vi middag och sen åkte jag till stallet för att rida ut med Frida :)  Lina skulle sova över hos Frida så hon var i stallet också och red Lisa lite på banan innan jag skulle rida.
När Lina fått en liten lektion i att fatta galopp på Lisa så red Frida och jag mot Myra stranden. Det var sjukt fint och man såg ut över sjön och över till stenhamrasidan. Vi plaskade runt lite i vattnet och red sedan hemåt. Av nån anledning så fick vi för oss att leka cowboy och red med en hand och galopperade  och låtsades som vi hade ett lasso som vi snurrade.. ganska barnsligt, men sjukt roligt.
Vi hade en mysig ridtur i alla fall ! :D

På lördagen så var jag och pappa uppe och hälsade på mamma på sjukhuset. <3
På kvällen så åkte jag och Frida in till stan för att gå ut, vi hade trevligt och dansade en massa. Som vanligt var det mycket sjuka människor där, men vi hade en ganska bra kväll trots alla skumma grabbar.

Ikväll blir det antingen film-mys eller fiska.. eller både och kanske? Nu ska jag gå och ta mig en macka i alla fall! :D

Kram Cicci

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0