Uteritt

Idag åkte jag till Fridas stall eftersom Frida och jag skulle rida ut. Jag kom dit, Frida mockade klart åt Lisa och Loppan och sedan gick vi och hämtade hästarna. Lisa gick bra att hämta medans Loppan va lite svårara.. var dock väldigt roligt att kolla på Frida som sprang runt i hagen och försökte få tag på henne.. till slut lyckades hon fresta Loppan med en massa gräs, som Frida släppte så fort hon fått tag i grimman.. såg lite roligt ut när Loppan öppnade munnen för att bita tag i gräset som Frida i samma sekund släpper så det ramlar ner på marken.. haha!
Vi gjorde iordning hästarna och red sen iväg. Vi kom fram till sundby när vi plötsligt fick hjärnsläpp om vart vi skulle rida nånstans, så vi stod där ett bra tag innan vi bestämde oss för att rida till Myra stranden. Vi babblade på om allt mellan himmel och jord på vägen dit, väl framme var det massa folk där, så det kändes som att man inte borde bada med hästarna då.. tyvärr.. Hade behövt svalka oss i den stekheta solen!
Vi red hemåt och började krigas med kottar.. efter några träffat på varandra slöt vi fred och racade i full galopp iväg hemåt. Till och med Loppan hade lite fart i sig idag!
Riktigt roligt att rida ut idag och Lisa är verkligen världens goaste häst !  <3




               

Inatt kommer min storebror Micke och hans flickvän Emma hit :)  och som jag sagt tidigare så ska mamma komma hem och hälsa på nu på tisdag <3  OCH.. idag kommer Jon hem från Blidö !!!!  Har saknat honom en massa! <3
Nu ska jag börja städa iordning mitt rum, hoppas på att kanske åka ner till båtklubben och fiska lite senare ikväll, men får se vad som sker!..

Kommentarer
Postat av: Fridooolf!

HAHAHA loppan blev nog lite paff när hon inte fick de där gräset! xD

ja, under våra ridturer hinner man ju verkligen prata om ALLT!

Och sist men inte minst så vill jag utse mig själv till en värdig vinnare av kottkriget!! xD xD HAHAHAHAHAHA!

2009-08-27 @ 21:28:14
Postat av: Cicci

Jo, loppan bah "åååh, gräs gaaaap.. VA?! vart i helvete tog gräset vägen?!"

Japp! Mysigast :D



HAHAHA! Jag anser att det blev oavgjort : >

2009-08-28 @ 00:19:17
URL: http://ciixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0