Camping

Igår så vandrade jag och Jon iväg för att campa!  Vi gick från mig och bort mot myraskogen, vi gick vilse några gånger.. så vägen dit tog ca 4 timmar.. men guuuud va skönt det var när vi väl var framme. Vi bestämde oss för att tälta på stranden, så började med och äta en sallad Jon köpt innan han åkt till mig och sedan så satte vi upp tältet och la in alla sovgrejer och la oss och dog en stund efter 4 timmars gående fram och tillbaka i hettan. Vi satte på oss badkläderna och sprang i och badade. Det var jätte varmt och skönt i vattnet, men Jon va en kruka och tyckte det va kallt :)

Efter badningen så tog vi mitt fiskespö och sprang iväg till ett stenröse för att fiska lite i solnedgången.. så mysigt!  Fick ingen fisk, men det var härligt att bara sitta och kolla på solnedgången med älskling <3
Vi gick tillbaka till stranden och började plocka ihop lite ved till brasan vi skulle ha. Det gick till en början inge bra att tända brasan, men efter ett tag så fick Jon igång den så den brann så fint :)  Jon täljde till två grillpinnar och jag plockade fram korvarna och bröden. Vi satt där och grillade ett tag, sen tog Jon fram gitarren och spelade lite.. mysigast vid våran lägereld!
När vi fått nog av alla dumma mygg gick vi in i tältet och kollade på "The Haunting in Connecticut". Lite läskigt var det allt med alla prasslande ljud i skogen.. men till slut somnade vi. 

Vid femtiden på morgonen var jag pigg på att se en till film, så då kollade vi på "Adventureland". Efter den somnade vi igen och sov fram till 7.40 nånting av att en tupp gal och några kossor som råmade.. Vi bah "vafan?!, finns det kor här?". Somnade igen och sov fram till 10.
Vi gick upp, tog våra mackor som vi förberett till frukost och kom på att allt vatten vi haft med va slut.. vad fanns kvar att dricka? ÖL!  Så frukosten blev mackor, öl, godis och chips! Nyttigt och bra!
Efter frukosten tog jag mitt fiskespö och fiskade lite, utan fångst.. vid 11 började vi packa ihop våra grejer för att dra därifrån. Det var sjukt varmt ute och både jag och Jon svettades ihjäl. Väl hemma drack vi upp två stora glas coca cola och dog i soffan. Vi gjorde några toasts och låg och slökollade på tv resten av dagen. 

Dom här dagarna blev så sjukt mysiga! Mer sånt :)  <3

   
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0