Hästarna som funnits i mitt liv del 1

Tänkte skriva lite om olika hästar som haft stor betydelse i mitt liv! Jag tar alla i ungefärlig ordning så som jag kommer ihåg dom!

Mirak

Det började på mitt första ridläger på Rastaborgs ridskola där jag annars red också, det var ett dagridläger och jag var ganska osäker fortfarande! På ridlägret blev jag tilldelad Mirak,jag hade aldrig ridit en så "stor" häst (han är en liten d-ponny). Jag hade mest lallat runt på shettisar och en b-ponny innan, och hade inte ens galopperat på en häst! Så jag var väldigt nervös, det blev inte bättre av att många berättade att han var surig av sig, men på nått sätt hjälpte han mig och det gick superbra på lägret och jag förälskade mig i honom! Så jag blev skötare på honom några dagar i veckan och har alltid varit en ponny som funnits kvar i hjärtat även nu senare! Han är verkligen världens snällaste och goaste lilla ponny! Han står fortfarande kvar på ridskolan och går lektioner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0