Giftiga ormar i Australien

Eftersom jag nu ska till Australien satt jag och googlade på djur som finns i australien, och många vet ju att tillexempel kängrur finns där, men sen finns det ju mindre trevliga djur som ormar, spindlar, hajar, krokodiler med mera, därför tänkte jag skriva lite om olika ormar som finns där. Man brukar säga att australien har 19/20 av världens giftigaste ormar. Kommer vi överleva där i 4 veckor?

 
Inlands Taipan
Världens giftigaste orm. Har tillräckligt med gift för att döda ca 1200 vuxna människor


Black adder


Brown snake
Den är ordentligt giftig och offret drabbade nästan direkt efter bett av medvetslöshet. Den är också extremt aggresiv. Den är ansvarig för över hälften av dödsfallen.

Sen finns det andra djur som är obehagliga också..

I australien finns det vithajar också..!


Vill ni inte bara pussa den på nosen? :)

Kommentarer
Postat av: Signe

Jag såg en enda orm på mina sex veckor där, och det var ascoolt! Den var i ett träd och åt loris :D Har för mig det var en boa :)

2009-09-23 @ 20:58:07
URL: http://rooosie.blogg.se/
Postat av: Cicci

Ojdå. haha. Var du där i 6 veckor? : o

2009-09-23 @ 21:13:24
URL: http://ciixx.blogg.se/
Postat av: frida

mysiga djur de där! xD

gläömmer aldrig när vi va i sydafrika och en vithaj kom lös och jagade en surfare!

scaaary! hoppas du klara dig ifrån alla farliga djur så vi kan ses EFTER din vistelse där också!

PUSS på hajen och min lilla gris! :D <3<3

2009-09-24 @ 12:11:10
Postat av: Cicci

jaa, kommer ihåg att du berättade det när vi var små minisar :)

Nja, ska nog undvika alla läskiga kryp :D

2009-09-24 @ 19:19:41
URL: http://ciixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0