AMBASSADER ÄR SKIT!

Idag hade vi i våran projektgrupp kommit överens om att åka till skolan så vi var där 9.00 (vi skulle egentligen börja 10.30). Vi får veta att Lisa inte kommer kunna komma eftersom Tagg blivit sjuk, så våra planer om att fotografera till omslagsbilden sprack. Men vi började i alla fall lägga in filmerna på skolans hårdisk och kika lite på vad som går att använda. Mitt i när vi sitter och kollar de vi filmat så ringer pappa och säger att han ringt och pratat med kinas ambassad som säger att vi måste ha visum där, och att vi måste vara där senast 12.00 för att nästa gång dom har öppet är måndag. Jag bah VAAAA?!.. så jag berättar snabbt för Malin att vi måste åka in till kinas ambassad och fixa visum. Vi grabbar tag i våra saker och springer till tunnelbanan så snabbt vi kan.. får panik över att vi måste ha några bilder på oss som vi verkligen inte hade med oss då. Tyckte så synd om pappa som lät så stressad.. lät som han skulle svimma när som helst.. hade så dåligt samvete på nått sätt.. :/
Vi kom fram till ambassaden och i väntan på våran tur i den lååånga kön och på pappa så började vi fylla i papper om visum som var på kinesiska/ engelska. Jag och Malin fattade typ ingenting, men försökte iaf att översätta allting. Vi kom fram till tjejen som hade hand om visumutlämnanden och började fråga om inlandsresa mellan beijing och shanghai krävde visum, och hennes svar var nej. Bra tyckte vi, men Malins mamma hade ringt till ticket och ambassaden och frågat om man behövde visum, och de hade sagt "Nej, det ska inte behövas". så vi gick lättade ifrån ambassaden och väntade på pappa. När han kom så frågade jag om han ville gå in och kolla med dom om allt var så som dom sa. När pappa frågat så sa hon "Nä, men så som du förklarade sa inte dom, ni måste ha visum"   JAHA!, då kom stressen och paniken fram igen.. Vi skulle ha de jävla fotona och grejer, men de hade vi ju inte.. Till slut så frågade hon när vi skulle åka, och fick väl lite dåligt samvete och fixade visumen till mig och Malin. PHUUUUUUUU!  Jag var så stressad att jag lovar att jag dör i förtid!  gah!

Efter amdassaden så åkte vi mot stan och Malin pratade med sin mamma som lovat att hon skulle ringa och skälla ut ticket som gett oss felaktig information om visum till kina. AMBASSADEN SUGER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0