Sommar sommar sommar!

Idag har det bara varit en sova ut & slappis dag!

I tisdags satt jag hemma och hade tråkigt. Plötsligt kom jag på att Frida och Amanda inte jobbade i stallet.
Jag ringde dom och vi kom överens om att vi skulle tälta. Amanda skulle träna för Hans, så jag tog mitt pick och pack och åkte till Hans ridhus för att kolla på Amandas träning. På träningen var det bara Amanda och en annan tjej. Amanda och Lisa har inte tränat tillsammans på ca 4 veckor men var fortfarande bäst (såklart!). Efter träningen så gick vi till stallet, gav Lisa mat och släppte sedan ut henne i sommarhagen. Jag, Frida och Amanda gick hem till deras hus där vi tog oss lite mat och kollade på Wrong turn. Amanda, Frida och Oskar tyckte att filmen var sjukt läskig och Amanda och Frida låg hela tiden med händerna beredda för ansiktet. haha!



Efter filmen skulle vi sätta upp tältet. Ingen var pigg på tanken att sätta upp ett tält i mörkret, så vi diskuterade om vi skulle ställa upp det ändå eller om vi skulle lägga oss i gäststugan. Till slut kom Frida på att vi kunde lägga oss och sova på studsmattan. Alla tyckte det lät bra, så vi tog våra grejer och la oss där och berättade lite läskiga historier. När vi låg där kollade vi också på stjärnorna och alla fladdermöss som flög ovanför oss. Vi somnade lagom tills solen började gå upp. haha..

Dagen efter vaknade vi av att solen stekte i ansiktet. Jag och Frida kastade oss upp för att springa ner till bryggan för att svalka oss lite. Efter det gick vi tillbaka upp och började göra frukost. Efter en stund kunde man se Amanda som skuttade ner från studsmattan och gick som en zombie in mot huset!. Man såg också att Oskar vaknade och kollade på Amanda när hon gick in, och la sig sedan för att somna om. Han trodde att jag och Frida låg kvar på studsmattan, men när han sen vände på huvudet och kollade så var vi ju inte där.. så då gick han också upp.
Efter frukosten så satte vi på oss badkläderna och sprang till stranden och badade! SJUKT SKÖNT!
Vi sprang runt och byggde sandslott och hade vattenkrig med mera.
Hade riktigt trevligt i alla fall!

Vid tvåtiden så kom pappa, Micke och Danne och hämtade mig för att åka och hälsa på mamma.
Då påminnde alla mig om att jag såg ut som en tomat.. eftersom jag bränt mig rejält när jag varit vid stranden.
Hos mamma var allting lugnt, hon pratade på och skämtade om en massa saker, det var verkligen roligt att hon var så pigg och glad!
Saknar dig mamma, hoppas du får komma hem snart <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0