Lördagen på skördefesten

I lördags var det skördefest på Rosenhill! Danne skjutsade mig till Fridas stall där jag dumpade min väska.. Efter det så gick vi upp till Rosenhill i mörkret, vi såg verkligen inte vart vi gick nånstans vissa bitar av vägen. Väl där insåg vi hur bonniga alla såg ut, men visst.. om man bor på ekerö så ser man ju kanske ut så.. haha!
Vi satte oss på gräset i väntan på Anna och Johanna.. Amanda, Veronica och Sophie satt och välkomnade alla som gick förbi av nån anledning och fick mest skumma blickar som svar tillbaka.

Anna och Johanna kom en stund senare, och Johanna var rätt full.. haha! Nä, men hon var så gullig så! Vi gick omkring och kollade lite, dansade till den superdåliga musiken, stod vid brasan på ängen en stund och sådär.. Det roligaste var ju våran ormdans när vi gick i ett led efter varandra: Jag, Amanda, Veronica, Frida och Sophie.. i slutet var det väl vi + minst 10 pers till.. haha!

Vi började bli trötta och gick hem vid ett-tiden. Jag och Frida var nog lite övertrötta och skrattade så vi fick ont i magen! Väl i stallet ville vi inte väcka hästarna, så vi gick i mörkret med mobilerna som ficklampor. Vi fixade lite hästtäcken och la dom på höskullen och la oss sedan där för att sova. Det var jävligt kallt, men ändå mysigt! När vi vaknade så kunde jag inte motstå att somna om en gång till.. Frida låg bredvid och sa "brrrrr..".. jag svarade halvt i sömnen "ko-kyckling".. vad ska det betyda liksom?! ingen som vet.. :)
Rolig kväll i alla fall <3

Dagen efter så hjälpte jag dom LITE med att ta ut hästar och sen var jag mest sällskap medans dom mockade och stod i :)  Danne kom senare och hämtade mig med moppen, bytte om och åkte iväg till mamsen :)  <3


 


Veronica och Amanda


Kommentarer
Postat av: Frida

haha en oförglömlig kväll asså! (som vanligt när vi gör något xD)Skrattattackerna och din ko-kyckling ägde ALLT!

2009-09-01 @ 19:23:36
Postat av: Cicci

Hahaha. javisst! KOKYCKLING!

2009-09-01 @ 19:34:38
URL: http://ciixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Remember my name!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Skriv nått sött!

Trackback
RSS 2.0